CEL I - KSZTAŁCENIE
ROK SZKOLNY 2008/2009
Cel: Szkoła systematycznie diagnozuje
i podejmuje działania zmierzające do podnoszenia wyników uczenia się każdego ucznia.
1.Uzasadnienie wyboru celu:
Standard jest kontynuacją realizacji celu z ubiegłego roku. Na decyzję o kontynuacji celu wpłynęły wyniki zewnętrznych i szkolnych testów kompetencji oraz raport z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły. Nauczyciele na tej podstawie stwierdzili, że należy położyć dalszy nacisk na podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności z poszczególnych przedmiotów.
2.Wybrane dowody:
1.Wyniki badania poziomu wiedzy i umiejętności na podstawie szkolnego testu kompetencji dla klas II – V.
2.Opinie uczniów klas IV – VI dotyczące wykorzystania środków multimedialnych podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych.
3.Sposób zbadania stanu początkowego:
Stan początkowy pierwszego wskaźnika został zbadany na podstawie przeprowadzonego szkolnego testu kompetencji, a następnie analizy jego wyników i przedstawienia jej w formie znormalizowanej skali staninowej.
Stan początkowy drugiego wskaźnika wyłoniono na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród uczniów klas IV – VI na początku roku szkolnego 2008/2009
4.Wyniki badania stanu początkowego:
Dowód |
Wynik |
Wyniki szkolnego testu kompetencji podane w znormalizowanej skali staninowej
|
|
Opinie uczniów na temat wykorzystania środków multimedialnych podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych |
|
5.Kryteria sukcesu
Dowód |
Wynik |
Wyniki szkolnego testu kompetencji podane w znormalizowanej skali staninowej
|
20% uczniów z klas II – V poprawi swoje wyniki w szkolnym teście kompetencji podane w znormalizowanej skali staninowej. |
Opinie uczniów na temat wykorzystania środków multimedialnych podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych |
90% uczniów uczestniczyło w zajęciach z wykorzystaniem środków multimedialnych.
|
6.Nazwiska osób w Zespole Zadaniowym do Spraw Pierwszego Celu i sposób działania:
Lider Zespołu Zadaniowego został wyznaczony przez Dyrektora Szkoły, a następnie dobrał sobie współpracowników. Osoby zostały wybrane ze względu na nauczane przedmioty i poziom kształcenia, a także ich zainteresowanie wyłonionym problemem.
Lider: Grażyna Włóczko
Halina Kaczmarek, Agnieszka Stawowska, Aleksandra Wilk, Sławomir Wicik, Aleksandra Cupok, Halina Bednarowicz, Katarzyna Książko, Agnieszka Paterek, Jolanta Bujar, Włodzimierz Łyszczarz, Ewa Skrzypczyk, Marek Reich. Zespół Zadaniowy podzielił miedzy sobą poszczególne zadania szczegółowe w ramach standardu oraz opracował harmonogram spotkań według , którego monitorował pracę i rozwiązywał zaistniałe problemy.
7.Plan działań:
Zadania szczegółowe
|
Sposoby realizacji |
K R |
Planowana data zakończenia zadania |
Osoby wykonujące zadanie |
Osoby odpowiedzialne za monitorowanie zadania |
Sposoby i terminy monitorowania |
1.Praca zgodnie ze zmodyfikowanymi programami naprawczymi |
Praca z uczniem |
K |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele zaangażowani w dany program wspomagający |
Halina Kaczmarek |
Udział w spotkaniach, analiza programów styczeń 2009 czerwiec 2009 |
2.Przeprowadzenie, co najmniej raz w semestrze zajęć z czytania ze zrozumieniem z: języka polskiego, historii, przyrody, matematyki |
Test na czytanie ze zrozumieniem |
R |
Maj 2009 |
Nauczyciele przedmiotów języka polskiego, historii, matematyk, przyrody i wychowawcy klas II - III |
Agnieszka Stawowska |
Zapisy w dzienniku styczeń 2009 czerwiec 2009 |
3.Przeprowadzenie szkolnych testów kompetencji w klasach II – V i opracowanie wyników
|
Test |
K |
Maj 2009
|
Wychowawcy klas II-V |
Grażyna Włóczko |
Analiza wyników testu kompetencji czerwiec 2009 |
4.Wprowadzenie dodatkowych zadań z zakresu testu kompetencji dla uczniów klas VI z matematyki, języka polskiego, przyrody i historii |
Zajęcia lekcyjne, zadania domowe |
R
|
Kwiecień 2009 |
Nauczyciel matematyki, języka polskiego, historii i przyrody |
Sławomir Wicik |
Rozmowa z uczniami i nauczycielami styczeń 2009 kwiecień 2009 |
5. Prowadzenie dodatkowych zajęć wspomagających dla uczniów klas I – III mających problemy w nauce (wg deklaracji nauczyciela) |
Zajęcia pozalekcyjne
|
K
|
Czerwiec 2009 |
Wychowawcy kl. I –III (wg deklaracji)
|
Agnieszka Paterek |
Rozmowa z nauczycielami, analiza dokumentacji styczeń 2009 czerwiec 2009 |
6. Prowadzenie, co najmniej jednych zajęć w semestrze mających na celu wykorzystanie wiedzy w praktyce |
Zajęcia lekcyjne lub pozalekcyjne |
K |
Czerwiec 2009 |
Wszyscy nauczyciele |
Katarzyna Książko |
Rozmowa z nauczycielami, analiza dokumentacji styczeń 2009 czerwiec 2009 |
7. Przeprowadzenie lekcji bibliotecznych dla każdej z klas raz w roku |
Lekcje biblioteczne |
R |
Maj 2009 |
Monika Gondek |
Jolanta Bujar |
Zapis w dzienniku maj 2009 |
8. Prowadzenie lekcji języków obcych w sali językowej |
Zajęcia lekcyjne |
R |
Czerwiec 2009 |
Nauczyciele uczący języków obcych |
Katarzyna Książko |
Rozmowa z nauczycielami, zapis w zeszycie ewidencji czerwiec 2009 |
9. Prowadzenie lekcji sztuki i języka polskiego w sali multimedialnej |
Zajęcia lekcyjne |
R |
Maj 2009 |
Nauczyciele języka polskiego i sztuki |
Ewa Skrzypczyk |
Rozmowa z nauczycielami, zapis w zeszycie ewidencji czerwiec 2009 |
8. Terminy działań:
Działania zostaną wykonane w okresie od września 2008 do czerwca 2009r.
9. Refleksje z przebiegu i monitorowania działań:
Co się udało?:
Co się nie udało?
10. Wyniki badania stanu końcowego (badanie prowadzone tymi samymi narzędziami, co stan początkowy):
Dowód |
Wyniki stanu początkowego |
Kryterium sukcesu |
Wyniki stanu końcowego |
Wyniki szkolnego testu kompetencji podane w znormalizowanej skali staninowej
|
|
20% uczniów z klas II – V poprawi swoje wyniki w szkolnym teście kompetencji podane w znormalizowanej skali staninowej. |
|
Opinie uczniów na temat wykorzystania środków multimedialnych podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych
|
|
90% uczniów uczestniczyło w zajęciach z wykorzystaniem środków multimedialnych.
|
|
11. Wnioski z badań:
12. Kierunki działań w przyszłości:
ANKIETA DLA UCZNIÓW:
1. Czy w ubiegłym roku szkolnym uczestniczyłeś (oprócz informatyki) w lekcji:
- w sali multimedialnej
- pracowni językowej
- centrum multimedialnym
2. W ilu takich lekcjach uczestniczyłeś?
- żadnej
- 1
- 2
- więcej niż 2
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 W ŚWIĘTOCHŁOWICACH