Plany pracy - archiwum

I cel priorytetowy na rok szkolny 2008-2009

CEL I - KSZTAŁCENIE

 ROK SZKOLNY 2008/2009

 

 

Cel: Szkoła systematycznie diagnozuje

i podejmuje działania zmierzające do podnoszenia wyników uczenia się każdego ucznia.

 

 

            1.Uzasadnienie wyboru celu:

 

Standard jest kontynuacją realizacji celu z ubiegłego roku. Na decyzję o kontynuacji celu wpłynęły wyniki zewnętrznych i szkolnych testów kompetencji oraz raport z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły. Nauczyciele na tej podstawie stwierdzili, że należy położyć dalszy nacisk na podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności z poszczególnych przedmiotów.

 

            2.Wybrane dowody:

 

1.Wyniki badania poziomu wiedzy i umiejętności na podstawie szkolnego testu kompetencji dla klas II – V.

2.Opinie uczniów klas IV – VI dotyczące wykorzystania środków multimedialnych podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych.

 

            3.Sposób zbadania stanu początkowego:

 

Stan początkowy pierwszego wskaźnika został zbadany na podstawie przeprowadzonego szkolnego testu kompetencji, a następnie analizy jego wyników i przedstawienia jej w formie znormalizowanej skali staninowej.

Stan początkowy drugiego wskaźnika wyłoniono na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród uczniów klas IV – VI na początku roku szkolnego 2008/2009

 

            4.Wyniki badania stanu początkowego:

 

Dowód

Wynik

Wyniki szkolnego testu kompetencji podane w znormalizowanej skali staninowej

 

 

 

Opinie uczniów na temat wykorzystania środków multimedialnych podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych

 

 

            5.Kryteria sukcesu

 

Dowód

Wynik

Wyniki szkolnego testu kompetencji podane w znormalizowanej skali staninowej

 

20% uczniów z klas II – V poprawi swoje wyniki w szkolnym teście kompetencji podane w znormalizowanej skali staninowej.

Opinie uczniów na temat wykorzystania środków multimedialnych podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych

90% uczniów uczestniczyło w zajęciach z wykorzystaniem środków multimedialnych.

 

            6.Nazwiska osób w Zespole Zadaniowym do Spraw Pierwszego Celu i sposób   działania:

 

 Lider Zespołu Zadaniowego został wyznaczony przez Dyrektora Szkoły, a następnie dobrał sobie współpracowników. Osoby zostały wybrane ze względu na nauczane przedmioty i poziom kształcenia, a także ich zainteresowanie wyłonionym problemem.

            Lider: Grażyna Włóczko

Halina Kaczmarek, Agnieszka Stawowska, Aleksandra Wilk, Sławomir Wicik, Aleksandra Cupok, Halina Bednarowicz, Katarzyna Książko, Agnieszka Paterek, Jolanta Bujar, Włodzimierz Łyszczarz, Ewa Skrzypczyk, Marek Reich. Zespół Zadaniowy podzielił miedzy sobą poszczególne zadania szczegółowe w ramach standardu oraz opracował harmonogram spotkań  według , którego monitorował pracę i rozwiązywał zaistniałe problemy.

 

 


 

7.Plan działań:

 

Zadania szczegółowe

 

 

Sposoby realizacji

K

R

Planowana data zakończenia zadania

Osoby wykonujące zadanie

Osoby odpowiedzialne za monitorowanie zadania

Sposoby i terminy monitorowania

1.Praca zgodnie ze zmodyfikowanymi programami naprawczymi

Praca z uczniem

K

Cały rok szkolny

Nauczyciele zaangażowani w dany program wspomagający

Halina Kaczmarek

Udział w spotkaniach, analiza programów

styczeń 2009

czerwiec 2009

2.Przeprowadzenie, co najmniej raz w semestrze zajęć z czytania ze zrozumieniem z: języka polskiego, historii, przyrody, matematyki

Test na czytanie ze zrozumieniem

R

Maj 2009

Nauczyciele przedmiotów języka polskiego, historii, matematyk, przyrody i wychowawcy

klas II - III

Agnieszka Stawowska

Zapisy w dzienniku

styczeń 2009

czerwiec 2009

3.Przeprowadzenie szkolnych testów kompetencji w klasach II – V i opracowanie wyników

 

Test

K

Maj 2009

 

Wychowawcy klas II-V

Grażyna Włóczko

Analiza wyników testu kompetencji

czerwiec 2009

4.Wprowadzenie dodatkowych zadań z zakresu testu kompetencji dla uczniów klas VI z matematyki, języka polskiego, przyrody i historii

Zajęcia lekcyjne,

zadania domowe

R

 

Kwiecień 2009

Nauczyciel matematyki, języka polskiego, historii i przyrody

Sławomir Wicik

Rozmowa z uczniami i nauczycielami

styczeń 2009

kwiecień 2009

5. Prowadzenie dodatkowych zajęć wspomagających dla uczniów

klas I – III mających problemy w nauce (wg deklaracji nauczyciela)

 

Zajęcia pozalekcyjne

 

 

 

 

K

 

 

Czerwiec 2009

 

Wychowawcy kl. I –III (wg deklaracji)

 

 

Agnieszka Paterek

Rozmowa z nauczycielami, analiza dokumentacji

styczeń 2009

czerwiec 2009

6. Prowadzenie, co najmniej jednych zajęć w semestrze mających na celu wykorzystanie wiedzy w praktyce

Zajęcia lekcyjne lub pozalekcyjne

K

Czerwiec 2009

Wszyscy nauczyciele

Katarzyna Książko

Rozmowa z nauczycielami, analiza dokumentacji

styczeń 2009

czerwiec 2009

7. Przeprowadzenie lekcji bibliotecznych dla każdej z klas raz w roku

Lekcje biblioteczne

R

Maj 2009

Monika Gondek

Jolanta Bujar

Zapis w dzienniku

maj 2009

8. Prowadzenie lekcji języków obcych w sali językowej

Zajęcia lekcyjne

R

Czerwiec 2009

Nauczyciele uczący języków obcych

Katarzyna Książko

Rozmowa z nauczycielami,

zapis w zeszycie ewidencji

czerwiec 2009

9. Prowadzenie lekcji sztuki i języka polskiego w sali multimedialnej

Zajęcia lekcyjne

R

Maj 2009

Nauczyciele języka polskiego i sztuki

Ewa Skrzypczyk

Rozmowa z nauczycielami,

zapis w zeszycie ewidencji

czerwiec 2009

           

            8. Terminy działań:

Działania zostaną wykonane w okresie od września 2008 do czerwca 2009r.

 

            9. Refleksje z przebiegu i monitorowania działań:

 

Co się udało?:

 

 

Co się nie udało?

 

 

10. Wyniki badania stanu końcowego (badanie prowadzone tymi samymi narzędziami, co stan początkowy):

 

Dowód

Wyniki stanu początkowego

Kryterium sukcesu

Wyniki stanu końcowego

Wyniki szkolnego testu kompetencji podane w znormalizowanej skali staninowej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20% uczniów z klas II – V poprawi swoje wyniki w szkolnym teście kompetencji podane w znormalizowanej skali staninowej.

 

Opinie uczniów na temat wykorzystania środków multimedialnych podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

90% uczniów uczestniczyło w zajęciach z wykorzystaniem środków multimedialnych.

 

 

 

            11. Wnioski z badań:

 

 

 

            12. Kierunki działań w przyszłości:

 

 

ANKIETA DLA UCZNIÓW:

 

1.      Czy w ubiegłym roku szkolnym uczestniczyłeś (oprócz informatyki) w lekcji:

-         w sali multimedialnej

-         pracowni językowej

-         centrum multimedialnym

 

2.      W ilu takich lekcjach uczestniczyłeś?

-         żadnej

-         1

-         2

-         więcej niż 2

 

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 28 sierpnia 2008r
Dokument wytworzony przez: Rada Pedagogiczna
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Kazimiera Podczaszy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 stycznia 2009 16:22
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 2943
02 stycznia 2009 16:22 (Administrator) - Utworzenie dokumentu.